Blog

Mijn eerste twee maanden bij Heiper ICT

Het is alweer twee maanden geleden dat ik ben begonnen bij Heiper ICT. Een spannende en leerzame tijd die naar mijn gevoel erg snel voorbij is gegaan.

De afgelopen twee maanden heb ik getracht zoveel mogelijk nieuwe collega’s te leren kennen. Een iets wat moeilijkere opgave in vergelijking met een jaar terug, aangezien het op kantoor werken niet meer de standaard is. Gelukkig kan ik nu zeggen dat ik verreweg de meeste collega’s heb leren kennen en/of heb gesproken.

Ik wil mijn collega’s ook bedanken voor het warme welkom dat ik heb ontvangen bij mijn binnenkomst. De sfeer tussen collega’s is erg fijn en gezellig. Er heerst een fijne werksfeer waarbij naast het vele werken altijd tijd over is voor een dolletje, goed gesprek en een biertje op de (corona beperkte) VrijMiBo.

Wat me is opgevallen is dat ik de afgelopen twee maanden niet het enige ben wat nieuw is binnengekomen bij Heiper ICT. Tijdens de afgelopen weken heb ik een aantal (voor mij) nieuwe systemen leren kennen, en voordat ik het allemaal onder de knie had ook weer afscheid moeten nemen van deze systemen.  Een ingrijpende transitie die voor langer zittende collega’s veel impact heeft. En hoewel we allemaal met name onze oude applicatie OFB gaan missen, zie ik stiekem wel een beetje uit naar het tijdperk met onze nieuwe applicatie Computicate.

Het veranderen van systemen binnen Heiper ICT zie ik als een positief ding. Het laat aan mij zien dat Heiper ICT niet bang is voor veranderingen. Iets wat veel gebeurt in de ICT wereld. Het geeft aan dat Heiper ICT durft te investeren in nieuwe ontwikkelingen en niet blijft hangen in oude technieken en gedachtes. Naast het investeren in nieuwe systemen, zie ik Heiper ICT ook veel investeren in zijn eigen personeel. Zowel in de vorm van cursussen om de kennis te verhogen, als in de vorm van goed materiaal waarop iedere werknemer zijn werk kan doen. 

In mijn tijd bij Heiper ICT heb ik al erg veel kennis tot me kunnen nemen. Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer klanten kan helpen zonder navraag te doen bij collega’s. Deze trend wil ik de komende tijd blijven doorzetten. Het plan is dan ook om zelf een kennisbron te worden waar collega’s terecht kunnen voor vragen, zoals ik nu bij hen terecht kan voor al mijn vragen.

Ik heb in ieder geval al een leuke twee maanden gehad, en ik zie uit naar wat de toekomst verder te bieden heeft!

Daniël Slagt

Daniël Slagt

Support engineer

Terug naar boven